Zavzetost zaposlenih – praktični nasveti

Tukaj najdete nekaj praktičnih nasvetov k vsakemu od vprašanj iz Gallupovega vprašalnika zavzetosti zaposlenih, da boste pri naslednjem ocenjevanju mirneje spali.

  1. Vem, kaj se pričakuje od mene; v kolikor ste podedovali ekipo sodelavcev, ste zagotovo v uvodnih pogovorih z vsakim pretresli njegove naloge, odgovornosti vas in njih. V kolikor ste novo zaposlovali, pa ste jasne smernice izrazili (upam) ob nastopu dela in skozi poskusno dobo. V kolikor ste bili v obeh primerih nejasni ali pa leni, mesečna srečanja, delovni »brifingi«, letni razgovori in pregledi planov so odlična priložnost, da se večkrat izrazijo in preverijo pričakovanja.
  2. Imam na voljo vse, kar potrebujem, da dobro opravim svoje delo; osnovna delovna sredstva, zaščitna oprema, IT oprema, telefonija, službeno vozilo, dlančnik, zadostnost promocijskega materiala, ipd. moramo delavcu zagotoviti po zakonu, na podlagi internih pravil in ker želimo, da je varen pri opravljanju dela. Še več, želimo, da je pri delu uspešen. Če vaši sodelavci pogrešajo katerega od elementov, podvizajte se do vodje IT ali nabavnika, ker si boste s tem prihranili marsikatero slabo voljo in zamero. Naj tudi drugi opravijo svoje delo, vaša ekipa je v igri. To so vaši ljudje!
  3. Pri delu imam priložnost početi praktično vsak dan tisto, v čemer sem najboljši; upam, da imate pametno osebo v HR, ki bo zaposlovala primerne osebe na primerna delovna mesta. Nekdo, ki nima talenta za programiranje, bo težko uspel v programerskem podjetju. Še več, s svojim nezadovoljstvom bo okužil še druge ali pa povzročil, da boste zaradi te osebe prisiljeni spustiti merila, kar vam bodo drugi zamerili. Če niste te sreče, uvedite merila in ocenjevanje, da boste imeli priložnost premeščanja zaposlenih, ko bo nanesla prilika. Včasih je potrebna obrazložitev vprašanja, saj imajo ljudje različne hobije, ki s službo nimajo povezave, zato je potrebno ti dve aktivnosti ločiti. V veliki meri pa priporočam, da v primeru, ko vidite, da nekdo ni ravno »talentiran« za delo, ki ga opravlja, opravite razgovor, poiščite dobre strani in za poudarek dobrih strani naredite akcijski načrt mentorstva, coachinga in pomoči drugih sodelavcev. Trud se po navadi izplača. Ko vidite, da temu pa vseeno ni tako, nemudoma ukrepajte!
  4. V zadnjih sedmih dneh so pohvalili moje delo ali prepoznali moje dosežke; vsak rad sliši pohvalo, verjemite. Tudi ti, ki ravno bereš. Ne skoparite s pohvalami, vendar naj bodo iskrene in na mestu. Naj bodo vezane na opravljanje dela, ne nujno vezane na rezultate. Obrestovalo se vam bo.
  5. Moj vodja me upošteva kot osebo; bodite odprti za predloge. Ne zavračajte jih že vnaprej. Včasih, ko jih premislimo, niso več tako neumniJ Predvsem pa bodite človeški. Samo to.
  6. Nekdo na delovnem mestu načrtno skrbi in spodbuja moj razvoj; ponovno je tu HR, kot vaša pomoč. Izkoristite jo. Načrtujte izobraževanja, čeprav se lahko zgodi, da jih ne boste mogli izvesti. Na dobri poti ste že, če jih planirate. Ko iščete nove sodelavce za nova delovna mesta, poskrbite, da bodo imeli obstoječi priložnost sodelovanja na razpisu/natečaju/izboru. Tudi če ne bodo izbrani, vsaj vedeli bodo, da mislite tudi na njih. Uvedba mentorstva in coachinga med sodelavci odlično nadomešča klasična izobraževanja.
  7. Moje mnenje šteje in se upošteva; podobno kot pri točki 5.
  8. Poslanstvo našega podjetja reflektira, kako pomembno je moje delo; vsi za enega, eden za vse, smo rekli včasih. Naj vaše podjetje donira ali sponzorira pametno. Sodelavci se bodo poistovetili s prispevkom in ponosni, da njihovo podjetje skrbi za širše dobro. Na tem mestu je tudi pomembno, da se ne delajo razlike med oddelki in njihovim statusom. Boste pač morali biti pravi ambasadorji svoje ekipe.
  9. Moji sodelavci so iskreno zavzeti za dobro in kakovostno delo; tu je percepcija prepuščena posameznikom. Kot vodja pa morate paziti, da lenuhe identificirate in pohvalite zaslužne.
  10. Moj najboljši prijatelj je iz službe; to je zagotovo vprašanje, ki ga je potrebno interpretirati. Ne gre za najboljšega prijatelja, gre za pripadnost in prijateljstvo znotraj tima. S kom najraje na službenih poteh deliš sedeža na avtobusu, s kom deliš sobo, s kom hodiš na malico, kavo, s kom se dogovoriš za jutranjo kavo pred službo, komu z veseljem prispevaš za darilo ipd.
  11. V zadnjih 6 mesecih so se z menoj pogovarjali o mojem razvoju in napredku; letni in medletni razgovori so odlično orodje za pozitiven odgovor na to vprašanje. Naj jih v HR-u kar uvedejo. Ali pa jih uvedite sami. Zaposleni imajo ideje, ki vam jih bodo na razgovoru odkrili, lahko boste o podjetju slišali tudi, kaj takega, česar ne bi želeli. Važna je povratna informacija.
  12. Tekom zadnjega leta sem imel priložnosti za učenje in razvoj; mentorstvo in coaching sta odlični orodji. Izkoristite ju.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja